Skip to Content Contact Us
באנר עליון מאמרים

ארבעת המופלאים – מוצרי הדגל לטיפול ותמיכה במערכת העיכול

מאמר דעה מאת: יניב מורסיאנו, נטורופת(ND) והרבליסט קליניRH(AHG) 

מערכת העיכול נחשבת ללא ספק לאחת המערכות החשובות בגופנו.

מערכת עיכול שאינה מאוזנת מהווה מקור לתחלואים רבים ועלולה להשפיע על מערכות גוף רבות. על פי הרפואה המערבית, ישנן פתולוגיות רבות הקשורות למערכת זו כגון גסטריטיס(דלקת של הקיבה), כיב פפטי(אולקוס), IBD(דלקות מעיים), מעי-רגיז, צליאק ועוד. בכל המצבים המוזכרים, יתכנו תסמינים דומים המלווים בתהליכים דלקתיים ואולי כיביים, כאבי-בטן ועוויתות, נפיחויות, גזים ועוד.

למרות האמור לעיל בגישות טיפול אינטגרטיביות המשלבות גישות מודרניות ומסורתיות כאחד, ההתייחסות תהיה רחבה ביותר ותתייחס בטיפול לגורמים גופניים, רגשיים ועוד.

יתרונות הטיפול הצמחי

רוב צמחי-המרפא המאושרים לשימוש במדינת ישראל נחשבים לצמחים עדינים למדי ובטוחים לשימוש, על אחת כמה וכמה אם הם הותאמו על ידי איש מקצוע מיומן.
לרוב, טיפול צמחי ושינויי תזונה עשויים לשפר ולהקל משמעותית על תסמינים רבים הקשורים למערכת העיכול.

אנחנו, בראן פארמה מבית פארמה תמר, פיתחנו עבורכם סידרת תכשירים שמטרתם לסייע במצבים כגון אלו. לעיתים, תכשיר אחד יספיק ולעיתים יהיה צורך בשילוב מספר תכשירים.

אז מי הם ארבעת המופלאים?

המוצרים הבאים מכילים הרכבים צמחיים שיפורטו בהמשך ושילוב שלהם בהתייעצות עם מטפל מומחה עשויה לעזור ולהקל במצבים שונים

  1.  BITTER TONIC
  2. ST COOL
  3. SEPTICOOL
  4. DIGESTEA

אז כיצד פועלים הצמחים/ ההרכבים הללו על מערכת העיכול?

צמחים ממריצי מרה- Cholagogues

צמחים אלו מגבירים ייצור ומשפרים את זרימת מיצי המרה. הם נקראים גם "מנקזי-כבד".
אחת הדעות הרווחות בגישות טיפול מסורתיות רבות היא שרוב בעיות העיכול נובעות מחולשה ו"סטגנציה" של הכבד. ייצור לקוי של מיצי מרה ותנועתיות לקויה עלולים להוביל לתסמינים רבים כגון:

  • נפיחות וכבדות לאחר ארוחות
  • צורך במתוק לאחר ארוחות
  • צרבת, בחילה
  • עצירות
  • גזים

ישנם צמחי-מרפא רבים אשר עשויים לתמוך במצב זה

הרכב צמחי מתאים לדוגמא:

BITTER TONIC

צמחים נוגדי עווית- Anti spasmodics וסופחי גזים- Carminative

צמחים אלו מטפלים בעוויתות וכאבי בטן ומקלים במצבי נפיחויות וגזים.

ישנם צמחים רבים בעלי פעילות נוגדת עווית, אך לטיפול במערכת העיכול נעדיף את אלו אשר מכילים בתוכם שמנים נדיפים.

לרשימת הצמחים נוגדי עווית

מוצר המכיל את ההרכב הצמחי המתאים:

DIGESTEA

צמחים נוגדי כיב, זיהום ודלקת

צרבת

בעיות עיכול רבות מאופיינות בהיווצרות כיבים לאורך הרקמה הרירית של מערכת העיכול וכתוצאה מכך היווצרות של תהליכים זיהומיים ודלקתיים.
צמחי-מרפא רבים ובראשם השרפים יעילים בשיקום והזנה של הרקמה הרירית ולחלקם פעילות נוגדת זיהום ודלקת.

צמחים נבחרים התומכים במצבי זיהום ודלקת

מוצר המכיל את ההרכב הצמחי המתאים:

SEPTICOOL

משקמי רקמה רירית, מרככים- Demulcent

פעילות צמחית נוספת החשובה ביותר לטיפול בכיבים של הרקמה הרירית היא הפעילות המרככת/מלחלחת. צמחי מרפא בקבוצה זו מכילים לרוב "רירה".
לרירה זו השפעה מרגיעה ומזינה כאשר היא באה במגע עם רקמות יבשות, מגורות ומודלקות.  בנוסף, צמחים אלו יעילים ביותר לטיפול בתסמיני "צרבת".

לרשימת הצמחים משקמי רירית

מוצר המכיל את ההרכב הצמחי המתאים:

ST-COOL

לסיכום
**חשוב ביותר להתאים את הרכבי הצמחים בתבונה, בהתאם למצבו הכללי של המטופל, ורצוי שתהליך שכזה יתרחש אך ורק תחת פיקוח של מטפל מוסמך ומיומן.

אזהרה: חב' ראן פארמה בע"מ עושה כל מאמץ להביא בפני הקורא והמשתמש באתר מידע עדכני ומדויק. מבלי לגרוע באמור לעיל, המידע הנכלל באתר ו/או בכל עלון ו/או אמצעי פרסומי אחר של החברה ו/או מידע שנמסר ע"י נציגינו הינו מידע לידיעה בלבד ואינו מחליף בשום אופן ייעוץ רפואי. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש בתכשיר. מבלי לגרוע באמור לעיל ובנוסף, לצורך טיפול עצמי או טיפול באדם אחר ולרבות ביחס לאופן השימוש, תופעות לוואי אינטראקציה עם תכשירים אחרים וכיו"ב, יש להיוועץ ברופא ו/או רוקח, בהתאם למוצר. שימוש בצמחים או במוצרים אחרים המתוארים באתר זה מחייב במקרים מסוימים שיקול דעת רפואי ו/או התייעצות עם מטפל מוסמך ועל כן יש להיוועץ במומחה מתאים. יובהר כי המוצרים הנזכרים באתר אינם תרופות ואולם על המשתמש להיוועץ בגורמים מוסמכים כאמור. חב' ראן פארמה בע"מ ו/או מי מטעמה אינם אחראים לכל מקרה של שימוש בלתי מבוקר, או בלתי מקצועי, או בלתי חוקי במידע או במוצרים הנזכרים. אנו ממליצים להיוועץ ברופא / רוקח לפני השימוש בתוספי תזונה בכלל ואנשים הנוטלים תרופות מרשם, נשים בהיריון, נשים מניקות וילדים בפרט יש להיוועץ ברופא / רוקח לפני השימוש. להתייעצות עם רוקח פנה למס' טלפון 03-9435315 ו/או במייל ran@ranpharma.com

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!





    Back top top דילוג לתוכן